Eipä ladattukaan autoa Bremenissä, sillä asunnon vastapäätä olevan latauspaikan oli valloittanut bensa-auto. Onneksi meillä oli ihan hyvin latausta jäljellä, joten päädyimme kahden pysähdyksen taktiikkaan matkalla Harlingeniin. Leer on Saksan puolella rajaa, mikä tarkoittaa edullisempaa latausta kuin Alankomaissa. Lisäksi Leeristä löytyy pikalatauspaikka, jonne pääseminen tosin vaati parinkymmenen kilometrin ylimääräisen kierroksen lehmien ja tuuliturbiinien täyttämien peltojen keskellä, koska tietyö tukki oikean liittymän.
Vi laddade inte bilen i Bremen trots allt eftersom laddningsplatsen mitt emot lägenheten hade tagits upp av en bensinbil. Som tur var, hade vi gott om laddning kvar, så vi bestämde över två depåstopps taktik till Harlingen. Leer ligger på tyska sidan av gränsen, vilket betyder billigare laddning än i Nederländerna. Därtill finns det en snabbladdare i Leer. Det krävdes dock en extra tour på tjugo kilometer i mitten på åkrar fyllda med kor och vindturbiner, eftersom vägarbetet blockerade vår utfart.
Seuraavakaan pysähdys ei mennyt kuin Strömsössä. Groningen on parinsadan tuhannen asukkaan yliopistokaupunki, jossa on valtavasti pyöräilijöitä. Suunnittelmissa oli ladata autoa sen aikaa kun syömme lounasta ja kävelemme kaupungilla ja jatkaa sitten Harlingeniin. Mutta Plugsurfing-sovelluksen 6 kW:n laturi osoittautuikin 3 kW:n laturiksi, TripAdvisorissa hyvät arvostelut saanut bistro tarjosi mautonta ruokaa ja lounaan jälkeen alkoi sataa kaatamalla, vaikka sääsovellus lupasi korkeintaan kevyttä tihkua.
Inte heller andra stoppen gick som planerat. Groningen är en universitetsstad med ett par hundratusen invånare och massor av cyklister. Tanken var att ladda bilen medans vi har lunch och promenerar på stan innan vi fortsätter till Harlingen. Men laddaren som enligt appen Plugsurfing skulle vara 6 kW visade sig att vara 3 kW, bistron som fick bra kritik på TripAdvisor bjöd på smaklös mat och efter lunchen började det spöregna trots att väderappen lovade högst duggregn.
Comments
Post a Comment